dinsdag 5 april 2016

FASHION: Trends SS16 met Esprit

Een nieuw seizoen betekent nieuwe trends. Op internet word je dood gegooid met inspiratie posts over de nieuwste trends. Wat ik best jammer vind, is dat deze artikel meestal overvol staan met allerhande luxe goederen die onbetaalbaar zijn voor jou en mij. Daarom ga ik jullie nu voorstellen aan de belangrijkste lentetrends aan de hand van items uit de http://www.esprit.be webshop, net zoals ik enkele maanden geleden al eens deed voor het winterseizoen.

Picknicken

Picknicken is niet alleen een leuke activiteit om in de lente te ondernemen. Maar dit seizoen gebruikte ontwerpers als Victoria Beckham de patronen uit die picknick dekens ook als inspiratie voor hun stoffen. Esprit springt hier op in door dit gebruiken in poncho's en jurken. 



Felle kleuren


Deze trend is natuurlijk niets nieuws onder de zon. De lente is het seizoen bij uitstek om die felle kleurtjes uit de kast te halen. 



Streepjes


Streepjes; nog zo een trend die je lente na lente ziet terug komen. Dit jaar zijn vooral de grafische streepjes bijzonder hot zoals je bijvoorbeeld in het laatste shirt ziet. 



Doorzichtige stofjes


Bij onder andere Dior zagen we heel veel doorzichtige stofjes op de catwalk. Veel mensen denken dat dit niet zo draagbaar is maar niets is minder waar. Zo kan je bijvoorbeeld perfect gaan werken met de witte blouse in het midden, de doorzichtige mouwen zorgen we een extra toets aan jouw outfit. 



De jaren negentig


In de winter gingen we terug naar de jaren zeventig en ook al laten we deze nog niet volledig achter ons, deze zomer zal de focus vooral op de jaren negentig liggen. Haal dus je innerlijke Kate Moss naar boven en kies voor chique sportieve looks, lingerie looks en oversized jassen. 

De rugzak


Als je dit seizoen één accessoire moet aankopen, is het wel de rugzak. Euh pardon... inderdaad een rugzak! Als iets getoond wordt op de catwalk van Burberry weet je dat heel modeland snel zal volgen. Laten we eerlijk zijn: ook als vrouw geven we steeds meer de voorkeur aan comfortabele mode en geen enkele tas is zo praktisch als de rugzak. 




Q:  Welke trend is jullie favoriet? 

17 opmerkingen:

  1. Felle kleuren zijn zo fijn in de lente/zomer! Leuke post!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Streepjes zijn altijd goed! En van die doorzichtige stofjes ben ik ook wel fan! :)

    love, Turn it inside out

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke post! Mijn favorieten zijn de felle kleuren en de rugtas. Ik vind dat gewoon een heel coole accessoire. Handig om zo alle trends even op een rij te hebben staan! =) xxx Sabine
    www.sofarsosabine.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This red skirt s so cute. Nice selection. xx
    Nina
    http://www.ninasstyleblog.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jaaaah ik wil wel voor de doorzichtige stofjes gaan

    liefs
    Karlien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh gaaf! Wat is het toch een leuk merk:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet nu al dat ik het komende seizoen weer veel geld ga uitgeven aan kleding XD
    Kben zot van ponchos en kleedjes enzo in toffe kleurtjes, heel gevaarlijke collecties voor mijn portefeuille dus :D

    Ilona
    www.artthisisart.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welcome to my life ;-) ik ben altijd bijna failliet!

      Verwijderen
  8. Nice selection Karen. Red dress, jacket kaki and stripes dress are my favorites! Kisses from Italy and thank you for your visit,
    Eni

    Eniwhere Fashion
    Bloglovin of Eniwhere Fashion

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Definitely keep an eye on my blog because I will post an outfit with a striped dress tomorrow!

      Verwijderen