maandag 20 oktober 2014

BEAUTY REVIEW: Kiko Perfect Base Corrector

Any good thing starts with a decent base. For creating a perfect make-up look you need a primer. For those who don't know what a primer is: this is a product that you put underneath your normal make-up to improve coverage and durability of your look.

NL: Alle goede dingen beginnen met een degelijke basis. Om de perfecte make-up look te creëren, heb je een primer nodig. Voor diegene wat niet weten wat een primer is: Het is een product dat je aanbrengt onder make-up om de dekking en de houdbaarheid van je look te verbeteren.




While I was on business trip to Cologne I forgot my usual (read my mother's) primer at home. Because of the humid conditions in the building I had to be in whole day long, my make-up was a total mess. One of the nights I was in Cologne, I visited the local Kiko store and purchased the Perfect Base Corrector.

As you can see in the pictures, the formula is transparent. A tiny bit of product is enough to cover my face completely. My skin feels like velvet and foundation glides on it easily.

NL: Terwijl ik op business trip was naar Keulen vergat ik mijn gewoonlijke (lees: mijn moeders) primer thuis. Door de vochtige omstandigheden in het gebouw waarin ik de hele dag werkte, was mijn schmink echt een ramp. Op een avond zijn we gaan shoppen en bezocht ik het Kiko filiaal en kocht ik de Perfect Base Corrector.

Zoals je in de foto's kunt zien, is de formule transparant. Een klein beetje van het product is al genoeg om mijn gezicht volledig te dekken. Mijn huid voelt echt als fluweel en de foundation glijdt makkelijk erover.



The main question of course is: how pleased am I about this product? Well I'm absolutely excited about this primer's efficiency. It's perfect for my oily skin and doesn't cause irritations. I can only think of one downside and that's the smell of the primer, it smells quite weird.

NL: De hoofdvraag is natuurlijk: Hoe tevreden ben ik over dit product? Wel ik ben absoluut heel tevreden over de efficiëntie van dit product. Het is perfect voor mijn vettige huid en veroorzaakt geen irritaties. Ik kan maar één nadeel bedenken en dat is de geur van de primer, het ruikt echt raar.


All in all € 9,00 for 25ml of good working product isn't that much. If I don't find a better primer by the time I have finished this one, I will definitely buy it again. Are you keen to try out the Kiko Perfect Base Corrector? Which primer do you use?

NL: Al bij al genomen is € 9,00 voor 25 ml van een goed werkend product niet zoveel. Als ik geen betere primer vind tegen de tijd dat deze leeg is, zal ik deze van Kiko zeker opnieuw kopen. Ga jij de Kiko Perfect Base Corrector uitproberen? Welke primer gebruik jij?

14 opmerkingen:

  1. It really looks like a great product.
    Wonderful review ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Great!

    http://letswanderandlust.blogspot.gr/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelf vergeet ik altijd primer te gebruiken! Maar deze klinkt heel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nice, I love Kiko

    FOLLOW MY BLOG / Maybe we can follow each other!!!
    http://rimanerenellamemoria.blogspot.de

    Gewinne ein Fila Kuschel Outfit auf meinem Blog!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hm, wat goed om te lezen. Ik gebruik nog geen primer voor op mijn gezicht, maar wellicht ga ik er eentje van Bobbi Brown proberen. Wellicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sounds great!
    Lena
    http://skinnycature.com/2014/10/20/romancing/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Great review! Looks like a great product.
    http://www.fabuloustorture.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Top producten!
    Zo jammer dat ze deze niet verkopen in ons land.
    See ya tomorrow lovie!

    www.limaswardrobe.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. This looks great, will definitely have to try it x

    I'd love you to check out my latest post!
    http://www.thestylemma.com/looks/belt-it

    Instagram: @thestylemma
    Facebook: The Stylemma
    Twitter: @thestylemma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super lovely blog!

    xo

    colormenana.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. How to find this? Can uou let me know pls

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You go to the Kiko website : http://www.kikocosmetics.com/
      You choose the section face and than primer!

      Verwijderen