woensdag 1 oktober 2014

PERSONAL: Business trip Cologne

In today's post I'm getting a bit personal. I'm an administrative employee at a photo finishing company, we develop your photo books, wall decoration,... To make our company better known outside of Belgium, we decided to present our products at Photokina, the world's biggest photo fair. Representing my company at a fair was a totally new experience and it was very instructive. I can tell you one thing; standing 8h a day and talking all the time is super exhausting. Due to that my colleague and I didn't really do a lot after hours. One day we had one hour time to shop, of course I visited Kiko again. Cologne also has a Primark, a Louis Vuitton, a Hermès and several H&M stores. On the other hand I experienced a lot of food in Cologne, we dined out every evening so below I share with you some great restaurants to eat at when you are in Cologne.

NL: Het artikel van vandaag is een beetje meer persoonlijk. Ik ben een administratief medewerker bij een foto finishing bedrijf, dus we maken fotoboeken, muurdecoratie,... Om onze naam meer bekendheid te geven in het buitenland, besloten we om onze producten voor te stellen op Photokina, de wereld's grootste fotobeurs. Het bedrijf, waar ik voor werk, op een beurs vertegenwoordigen, was een totaal nieuwe ervaring en erg leerrijk. Ik kan één ding wel zeggen; 8u rechtstaan en constant moeten praten, is super vermoeiend. Daardoor hebben mijn collega en ik 's avonds niet meer veel gedaan. Eén dag hebben we wel een uurtje kunnen vrijmaken om te shoppen en ben ik natuurlijk bij Kiko langs geweest. Keulen heeft verder ook nog een Primark, een Louis Vuitton, een Hermès en verschillende H&M winkels. Daartegenover staat dat we wel elke dag zijn gaan uit eten in Keulen dus deze ervaringen kan ik wel met jullie delen.


L'Osteria is a chain of Italian restaurants. The vibe here is really relaxed and the employees are really helpful. My tip at this restaurant is the pizzas. They are huge and the price is reasonable.

NL: L'Osteria is een keten van Italiaanse restaurants. De sfeer is er erg relaxed en de werknemers zijn zeer behulpzaam. Mijn tip voor dit restaurant is zeker de pizza. Deze zijn enorm groot en redelijk van prijs. 



In Belgium you don't find many Mexican restaurants which I really regret because I love spicy food. So when I found out there was a Mexican restaurant just 2 km from the place I was sleeping at, I was over the moon. The food was great, the service as well. The restaurant and decoration were a bit outdated.

NL: In België vind je niet veel Mexicaanse restaurants, dit is erg jammer want ik hou van pikant eten. Dus je kan je wel voorstellen dat ik echt enthousiast was, toen ik ontdekte dat er een Mexicaans restaurant was op 2 km van onze slaapplaats. Het eten was echt overheerlijk en de service was ook top. Het restaurant en het decor waren wel een beetje ouderwets.


Cafe Del Sol

This restaurant really had it all; great food, good music in the background, a cosy atmosphere and a very impressive decor. The food varied from American to Italian and French. There was a huge cocktail and smoothies menu as well.

NL: Dit restaurant had echt alles; heerlijk eten, goede muziek op de achtergrond, een gezellige sfeer en een indrukwekkend decor. Er was heel veel keuze: van Amerikaans tot Italiaans en Frans. Er was ook een grote cocktail en smoothie kaart.

3 opmerkingen: