woensdag 8 april 2015

LIFESTYLE: Dove Choose Beautiful


Nowadays there's so much pressure on people, especially women, to be perfect. They have to be the perfect mother, perfect employee at work and look amazing as well. And let's be honest girls, it's often a pressure we put on ourselves as well. Nothing can ruin a day more than having gained a pound or a tiny, little spot on your face. Why should we continue doing this to ourselves? Ok, I'm not going to lie. I'm quite a vain person: I go to the hairdresser every week for a blow-out, I spent quite some money on beauty products and I go to the beauty parlour every month. Nonetheless I regret having spend most of my youth feeling insecure and not living life to the fullest. I did let other people keep me down with their negative comments. Every now and then these insecurities still kick in but I'm glad to say that most days I'm quite pleased with the beautiful person I've become.

Dove has realised a new campaign: "Choose Beautiful". This campaign wants to encourage women all over the world to see themselves as beautiful and not average. In the movie below women from all over the world are asked to choose between beautiful and average and it's really sad to see how most choose average. Let us help Dove drive this problem out of the world and support #choosebeautiful.

NL: Tegenwoordig rust er zoveel druk op mensen, zeker vrouwen, om perfect te zijn. We moeten de perfecte huisvrouw zijn, de perfecte werknemer en liefst er ook nog eens elke dag even geweldig uitzien. En laten we eerlijk zijn dames, deze druk leggen we ook vaak op onszelf. Niets kan een dag meer verpesten dan een kilootje meer op de weegschaal of een klein puistje op je gezicht. Waarom doen we ons dit zelf aan? Ok, ik ga niet schijnheilig doen. Ik ben zelf ook best een ijdel persoon: ik ga elke week naar de kapper, ik spendeer veel geld aan make-up en ik ga één keer per maand naar het schoonheidssalon. Maar desalniettemin heb ik soms spijt dat ik veel tijd van mijn jeugd verspilt heb aan mijn onzekerheden en mijn leven toen niet voluit geleefd heb. Ik liet andere mensen me kleineren met hun negatieve commentaren. Af en toe heb ik nog steeds last van onzekerheden maar gelukkig ben ik meestal toch wel trots op de mooie persoon die ik geworden ben.

Dove heeft nu een nieuwe campagne: "Choose Beautiful". Deze campagne wilt vrouwen over de hele wereld aanmoedigen om hunzelf te zien als "mooi" en niet "middelmatig". In het filmpje hieronder wordt er de vrouwen gevraagd om te kiezen tussen mooi en middelmatig en het is triest om te zien hoe de meesten kiezen voor middelmatig. Laten we daarom allemaal Dove helpen om dit probleem uit de wereld te helpen en ondersteun #choosebeautiful. 


13 opmerkingen:

  1. Lovely post !! I know what you mean... I suffer from skin problem and have to battle feeling depressed and down about my appearance all the time

    CANDICE | BEAUTY CANDY LOVES

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ah cool

    Check out my new post on my blog about my fav valentines gift
    http://carrieslifestyle.wordpress.com
    Posts online about Cornwall, Egypt, Beijing, Hollywood, South Africa...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love this little clip! Thanks for sharing!
    Melanie @ meandmr.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed artikel schat!
    XXX
    http://justkvn.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi artikel en heel inspirerend! Zo zonde dat we er soms zo veel tijd aan verspillen inderdaad..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een mooi artikel! En een pluim voor Dove omdat ze altijd zulke problemen aankaarten!

    Liefs,
    Marlies - Golden Mirrors & Pink Bows

    BeantwoordenVerwijderen